Nouks Place geeft je in samenwerking met Klarna de mogelijkheid om achteraf te betalen. Achteraf Betalen is een veilige en eenvoudige manier van online winkelen. Je hoeft nooit bank- of creditcardgegevens op te geven en je betaalt pas nadat de bestelling is bezorgd.

  • Je betaalt pas als u de bestelling in huis heeft.
  • Je hebt altijd 14 dagen de tijd om je rekening te betalen.
  • De factuur wordt tegelijkertijd met de producten verzonden.
  • Je hoeft geen bank- of creditcardgegevens op te geven.
  • Je hebt altijd minimaal 14 dagen bedenktijd in overeenstemming met de consumentenwet*.
  • Je kunt je facturen downloaden en betalen met iDEAL op klarna.nl.

Je kunt alleen aan Klarna betalen, omdat de vordering aan Klarna wordt overgedragen.

Nouks Place  wordt belast met € 1,- + 2,99% voor deze service, deze kosten worden doorberekend aan de consument.

Kosten bij te late betaling

Als Klarna geen betaling heeft ontvangen op de vervaldatum van de factuur, zal er per e-mail kosteloos een eerste herinnering worden gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna  € 13,50 aanmaningskosten** in rekening brengen. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten oplopen tot 15% voor bedragen tot € 2.500,- met een minimum van € 40,-.

Kredietcheck 

Wanneer voor Achteraf Betalen gekozen wordt zal Klarna een kredietevaluatie uitvoeren, wat kan inhouden dat een kredietcheck wordt gedaan.

Privacystatement

Je persoonsgegevens worden in overeenstemming met de geldende wetgeving verwerkt en niet aan derde partijen verstrekt voor advertentiedoeleinden. De persoonsgegevens worden gebruikt ter identificatie, voor klantanalyse, kredietevaluatie, marketingactiviteiten en verdere productontwikkeling. Bekijk Klarna’s privacystatement voor een nadere uitleg over de manier waarop Klarna persoonsgegevens verwerkt.

Door Achteraf Betalen te  gebruiken ga je ermee akkoord dat Klarna je persoonsgegevens in overeenstemming met haar privacystatement verwerkt, inclusief het overdragen van gegevens aan zorgvuldig uitgekozen partners of aan landen buiten de EU/EER.

* Geldt niet voor alle goederen en diensten, bijv. vliegreizen, evenementen en speciaal vervaardigde producten.

** Bij facturen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht.

Voor Klarna is jouw privacy belangrijk. Daarom verzamelen en verwerken wij persoonsgegevens altijd op verantwoorde wijze en met jouw privacy in het achterhoofd. Deze Privacy Statement beschrijft hoe wij jouw persoonsgegevens verzamelen en gebruiken wanneer je gebruik maakt van de diensten van Klarna (de “Diensten”) en een Klarna Gebruiker wordt. Hierin staat ook beschreven welke rechten je hebt en hoe je ze kunt uitoefenen.

In deze Privacy Statement beschrijven wij de verwerking van persoonsgegevens bij al onze Diensten. Het is daarom belangrijk dat je deze Privacy Statement leest voordat je gebruik gaat maken van onze Diensten. Dit is vooral belangrijk met betrekking tot de onderdelen die gaan over de Diensten die je van plan bent te gebruiken.

 

Klarna merken en Klarna groep

Sommige van onze Diensten worden geleverd onder andere Klarna-merken, zoals Wavy en SOFORT, en hebben eigen privacy statements.

 

Welke informatie verzamelen we?

Informatie die je ons verstrekt. Jij kunt ons informatie over jezelf geven wanneer jij gebruik maakt van een van de Diensten van Klarna, kiest om te betalen met een van Klarna’s betaalmethoden, contact met ons opneemt of gebruik maakt van ons klantenportaal (“Gebruikersportaal”). Afhankelijk van welke Dienst je kiest, kan het gaan om:

 

  • Persoonlijke en contact informatie – naam, geboortedatum, nationaal ID-nummer, aanspreektitel, verzend- en factuuradres, e-mailadres, mobiel telefoonnummer, enz.
  • Betaalinformatie – credit- en debitcard gegevens (kaartnummer, geldigheidsdatum en CVV-    code), factuurinformatie, rekeningnummer, enz.

 

Je kunt te allen tijde jouw profielgegevens, zoals jouw contactgegevens en andere bewerkbare instellingen, wijzigen. Afhankelijk van het land, kan dit in het Gebruikersportaal of door contact met ons op te nemen.

 

Informatie die we over jou verzamelen. Wanneer je gebruik maakt van een van onze Diensten kunnen wij – afhankelijk van welke Dienst jij gebruikt –  de volgende informatie verzamelen:

 

  • Persoonlijke en contact informatie – naam, geboortedatum, nationaal ID-nummer, aanspreektitel, verzend- en factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer, enz.
  • Informatie over goederen/diensten – gegevens over wat je koopt.
  • Financiële informatie – je inkomen, mogelijke uitstaande kredieten, negatieve betalingsregistraties.
  • Historische informatie – je aankoop-, betalings- en kredietacceptatiegeschiedenis.
  • Informatie over communicatie over en weer tussen jou en Klarna – hoe je onze Diensten gebruikt, inclusief webpaginareactietijden, fouten bij het downloaden, methoden van binnenkomst en exit, ontvangstbevestigingen wanneer we contact met je opnemen.
  • Informatie over interactie tussen jou en de winkel – je eerdere contacten met de winkel waar jij winkelt.
  • Apparaatinformatie – bijvoorbeeld het IP-adres, de taal- en browserinstellingen, tijdzone, besturingssysteem, platform en schermresolutie.
  • Geografische informatie – je geografische informatie.

 

Wat doen wij met jouw informatie?

Klarna verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden en op grond van de volgende juridische verwerkingsgronden:

VerwerkingsdoeleindeJuridische verwerkingsgrond
Het leveren van de Klarna Gebruikerserveraing

 

Nakomen contractuele verplichtingen.
Om je identiteit te bevestigen en je persoonlijke en contactgegevens te verifiëren.
Nakomen contractuele verplichtingen en om te voldoen aan toepasselijke wetgeving.
Voor het administreren van je betaling en de klantrelatie, bijv. om onze verplichtingen voortvloeiend uit overeenkomsten tussen jou en ons of de winkel en om je van informatie, aanbiedingen, en Diensten die je van ons verlangt te voorzien.Nakomen contractuele verplichtingen en behartigen gerechtvaardigde belangen.
Informatie in elektronisch formaat naar jou te verzenden (niet-marketing).Nakomen contractuele verplichtingen, om te voldoen aan toepasselijke wetgeving en behartigen gerechtvaardigde belangen
Om te bepalen welke betaalopties en andere Diensten je worden aangeboden, bijvoorbeeld door het toepassen van interne en externe kredietbeoordelingen.Nakomen contractuele verplichtingen en om te voldoen aan toepasselijke wetgeving.
Voor interne foutopsporing, data-analyse, testen, onderzoek en statistische doeleinden.Behartigen gerechtvaardigde belangen.
Zekerstellen dat de inhoud op de meest effectieve manier wordt weergegeven voor jou en op jouw apparaat.Nakomen contractuele verplichtingen.
Om misbruik van Klarna’s Diensten te voorkomen als deel van de inspanningen om onze Diensten veilig te houden.Nakomen contractuele verplichtingen, om te voldoen aan toepasselijke wetgeving en behartigen gerechtvaardigde belangen.
Om risicoanalyse uit te voeren, voor fraudepreventie en risicomanagementOm te voldoen aan toepasselijke wetgeving en behartigen gerechtvaardigde belangen.
Om onze Diensten te verbeteren en voor algemene business development doelen, zoals het verbeteren van kredietrisicomodellen om bijvoorbeeld fraude te minimaliseren, nieuwe producten en functies te ontwikkelen en nieuwe zakelijke kansen ontdekkenBehartigen gerechtvaardigde belangen.
Om te voldoen aan relevante regelgeving, zoals anti-witwas-, en accountancy wetten en regelgeving over kapitaaltoereikendheidseisen.Voldoen aan toepasselijke wetgeving

 

Specifieke gegevensverwerking in Klarna’s Diensten.

 

De Klarna-Gebruikerservaring.

Om de vlotte Klarna-Gebruikerservaring te kunnen leveren, is onze gegevensverwerking onderverdeeld in een aantal functies. Je kunt meer over deze functies te weten komen in de voorwaarden voor de betreffende functie.

 

Automatisch invullen van jouw contactgegevens.

Automatisch invullen van jouw contactgegevens kan op twee manieren gebeuren – door jouw interactie en door middel van een cookie.

 

Automatisch invullen door jouw interactie.

Tijdens het gebruik van de Diensten, kunnen we je om je persoonlijke en contactgegevens vragen, zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail, geboortedatum of persoonlijk identificatienummer. We bewaren deze informatie in onze systemen en wanneer jij bij ons terugkomt, hoef je alleen basispersoonsgegevens en contactgegevens te verstrekken, zoals telefoonnummer, e-mail, postcode of nationaal ID-nummer (afhankelijk van het land) om ons om de resterende velden in te laten vullen met je andere details.

 

Automatisch invullen door cookie

Een aanvullende methode om je contactgegevens automatisch te laten invullen, is door herkenning van jouw apparaat (computer, tablet, mobiele telefoon, enz.) via een cookie die we erop hebben geplaatst. In de cookie hebben we je gegevens opgeslagen van eerdere interacties met Klarna. Al deze informatie staat op je apparaat. Raadpleeg onze cookieverklaring voor meer informatie over ons gebruik van cookies.

 

Deactivatie van het automatisch invullen.

Je kunt op elk moment kiezen om het automatisch invullen te deactiveren door het selectievakje ‘Onthoud mij’ uit te schakelen of door contact met ons op te nemen via dataprotectie@klarna.nl.

Aanbiedingen en voordelen

Om jou, als jij een Klarna Gebruiker wordt, aanbiedingen en voordelen te kunnen aanbieden, zoals kortingen, speciale evenementen, pre-toegang tot producten, verkooppromoties, aanbiedingen van winkels, het geven van proefmonsters en weggeefacties, bekijken we je eerdere acties zoals aantal aankopen, aankoopbedragen of gebruik van Klarna Diensten.

Het doel van deze verwerking is om Klarna’s aanbiedingen en voordelenprogramma te administreren en je aankopen te beoordelen, zodat we je relevante aanbiedingen doen en voordelen kunnen bieden. De informatie vormt de basis voor Klarna’s marketing- en klantanalyse, bedrijfs- en methodeontwikkeling, evenals statistieken.

Binnen het programma voor aanbiedingen en voordelen kunnen Klarna, en Klarna’s zakelijke partners namens Klarna, deze informatie gebruiken in postdiensten, sms-berichten, e-mail, sociale media en andere digitale kanalen om met jou te communiceren om aanbiedingen te doen en voordelen te bieden. Klarna en haar zakelijke partners zullen voor dit doel geen direct marketingkanaal (bijvoorbeeld e-mail of sms-berichten) gebruiken als jij je hebt afgemeld (opt-out) voor direct marketing (of als jij daar niet voor hebt gekozen (opt-in) indien dat wettelijk verplicht is binnen jouw markt).

 

Gebruikersportaal.

Als jij de web- en mobiele app van Klarna gebruikt, worden aanvullende gegevens verwerkt om de Diensten te bieden die worden aangeboden in de Gebruikersportal.

  • Gepersonaliseerde artikelen en advertenties: Je kunt gepersonaliseerde artikelen en advertenties bekijken op basis van je eerdere aankopen.
  • Gepersonaliseerd Klarna-overzicht: er kan een overzicht worden weergegeven, waar je de status van je Klarna-aankopen kunt bekijken en je aankoopgeschiedenis kunt bekijken, evenals toegang tot terugbetalingen kunt krijgen en betalingstermijnen kunt voldoen en verlengen.
  • Bezorging en pakket tracking: in de Gebruikersportal kan je in sommige gevallen de route van je pakket volgen, waarin Klarna je trackinginformatie verwerkt.
  • Je verbonden bankrekeningen: de personal finance managementdienst biedt jou het voordeel dat je niet alleen een overzicht van Klarna-transacties krijgt, maar je kan ook externe bankrekeningen koppelen. Als je met deze dienst koppelt, zullen wij informatie over je externe bankrekening verwerken, zoals rekeningnummer, bank, historische aankopen op de rekening en beschikbare gelden.
  • Kredietdiensten: voor sommige van je eerdere aankopen kunnen we je krediet bieden op basis van die aankopen, waarvoor Klarna je gekoppelde externe bankgegevens zal raadplegen.
  • In-app winkelen: winkelen via de Gebruikersportal is een manier om Klarna’s betaalmethoden in bijna elke winkel te gebruiken. Terwijl jij dit doet, stuurt Klarna de informatie die jij hebt verstrekt door naar de winkel waar je winkelt om je aankoop af te ronden. In sommige gevallen (als de winkel dit vereist), vraagt Klarna jou ook om jouw inloggegevens voor die specifieke winkel in te vullen, informatie die vervolgens door Klarna zal worden verwerkt om de aankoop uit te voeren.
  • Klantenservice: wanneer jij onze klantenservice-dienst via de Gebruikersportal gebruikt, hebben wij toegang tot de informatie die jij verstrekt.

 

Met je communiceren.

Klarna kan je gegevens gebruiken om relevante informatie over gebruikte of soortgelijke diensten te communiceren en om klanttevredenheidsonderzoeken ten aanzien van onze Diensten te verrichten (bijv. nadat je contact hebt gehad met Klarna’s klantenservice) via e-mail, sms, telefoon of andere middelen.

 

Profilering en geautomatiseerde besluitvorming.

“Profilering” betekent geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens om bepaalde persoonlijke aspecten die met jou te maken hebben te evalueren, bijvoorbeeld om aspecten van je economische situatie of je voorkeuren te analyseren of te voorspellen. We profileren de gegevens die we over jou hebben om te beslissen welke marketingcontent interessant voor jou is (en je kunt natuurlijk altijd bezwaar maken tegen dergelijke marketing). Om kredietaanvragen effectief en op verantwoorde wijze af te handelen, profileren wij ook je gegevens als je een krediet aanvraagt.

 

“Geautomatiseerde besluitvorming” betekent dat we bepaalde diensten aanbieden, zoals kredietverlening uitsluitend op basis van automatische middelen, zonder interactie van een van onze medewerkers. Door dit geautomatiseerd te maken, verhogen we de objectiviteit en transparantie bij het aanbieden van die Diensten. Deze beslissingen zijn gebaseerd op je aankoopgeschiedenis en eerdere betalingen aan ons, samen met informatie over jou ontvangen via kredietreferentie. Je hebt altijd het recht om een geautomatiseerde beslissing aan te vechten en een Klarna-medewerker naar jouw zaak te laten kijken.

 

Met wie kunnen wij je informatie delen?

We nemen alle redelijkerwijs mogelijke contractuele, juridische, technische en organisatorische maatregelen om te verzekeren dat je gegevens veilig en met een toereikend niveau van bescherming worden behandeld wanneer wij je informatie overdragen aan, of delen met geselecteerde partijen zoals hieronder beschreven.

 

Leveranciers en onderaannemers.Klarna kan delen van je persoonsgegevens delen met leveranciers en onderaannemers om onze contractuele verplichtingen tegenover jou na te komen en voor andere doeleinden beschreven in deze Privacy Statement. Voordat we een leverancier of onderaannemer inschakelen, zorgen we ervoor dat deze voldoen aan onze hoge privacy normen.

 

Winkeliers. Klarna deelt delen van je gegevens met de winkel die je bezoekt of waar je een aankoop doet. Dit om de winkel in staat te stellen om je aankoop en je relatie met de winkel af te handelen en te beheren, jou de goederen te sturen, om te gaan met geschillen en om zijn klanten te profileren in categorieën zoals naar leeftijdsgroepen of geslacht, maar ook om fraude te voorkomen. De persoonsgegevens die met een winkel worden gedeeld, zijn onderhevig aan het privacy beleid en de praktijken van de winkel.

 

Kredietinformatiebureaus en andere aanbieders van dergelijke diensten. Je persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met kredietinformatiebureaus, leveranciers van identificatiediensten en fraudepreventiebureaus om je kredietwaardigheid te beoordelen wanneer je gebruik wilt maken van een van Klarna’s betaalmethoden, voor het bevestigen van je identiteits- en adresgegevens en om jou en andere klanten tegen fraude te beschermen. Betalingsgedrag kan terug worden gerapporteerd aan het kredietinformatiebureau. In sommige landen kan ook een beperkte gegevensopvraag worden uitgevoerd voordat jij een van Klarna’s betaalmethoden aanvraagt met als doel een op maat gemaakt aanbod van betaalmethodes weer te geven. De kredietinformatiebureaus en vergelijkbare aanbieders die we gebruiken, worden hier vermeld.

 

Klarna groep. Je informatie kan worden gedeeld met bedrijven binnen de Klarna-groep.

 

Autoriteiten. Klarna kan de benodigde informatie bekendmaken aan autoriteiten zoals de politie, belastingdiensten of andere autoriteiten als dit wettelijk verplicht is of jij daarmee instemt. Doeleinden als anti-witwassen en het bestrijden van het financieren van terrorisme zijn voorbeelden van wettelijk verplichte informatiedeling.

Logistiek en transportbedrijven. Logistiek- en transportbedrijven die de goederen leveren die je hebt besteld (alleen geldig voor gebruikers van het web en mobiele apps).

 

Incassobureaus. Klarna kan ook informatie delen bij de verkoop van onbetaalde schulden aan derden, bijvoorbeeld aan incassobureaus.

 

Desinvesteren.

  • In het geval dat Klarna een bedrijf of activa koopt of verkoopt, kunnen we je persoonsgegevens delen met de beoogde koper of verkoper van zulk bedrijf of zulke activa.
  • Als Klarna of een substantieel deel van al haar activa wordt overgenomen door een derde partij, mogen persoonsgegevens van Klarna’s klanten worden gedeeld en overgedragen.

Voordat in het kader van een desinvestering gegevens worden gedeeld, zal Klarna ervoor zorgen dat er adequate vertrouwelijkheidsverplichtingen van kracht zijn.

 

Waar slaan we je persoonsgegevens op?

We streven er altijd naar om je persoonsgegevens binnen de EU/EER te verwerken. In bepaalde situaties kunnen de gegevens worden overgedragen naar, of verwerkt in, een bestemming buiten de EU/EER door een onderneming binnen de Klarna Groep of door een leverancier of onderaannemer. Klarna is toegewijd om altijd je gegevens te beschermen. Klarna neemt alle redelijkerwijs mogelijke contractuele, juridische, technische en organisatorische maatregelen om zeker te stellen dat je gegevens veilig en met een beschermingsniveau worden behandeld dat kan worden vergeleken met en dat op zijn minst gelijk is met het niveau van bescherming dat binnen de EU/EER geldt.

 

Hoe lang bewaren wij je persoonsgegevens?

We verwerken je persoonsgegevens zo lang als nodig is om onze contractuele verplichtingen tegenover jou na te komen en in overeenstemming met wettelijke bewaartermijnen of zo lang als nodig is voor het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen. Wanneer we je gegevens bewaren voor ander doeleinden dan naleving van onze contractuele verplichtingen, zoals voor anti-witwas, accountancy en kapitaaltoereikendheidseisen, doen we dat alleen zolang is toegestaan voor het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen of zolang noodzakelijk is en/of wettelijk is voorgeschreven voor het betreffende doel.

 

Je rechten tot inzage, correctie, verwijdering en om een klacht in te dienen

  • Recht tot inzage. Je kunt een kopie opvragen van jouw persoonsgegevens indien je wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben.
  • Recht op correctie. Je hebt het recht om foutieve en/of incomplete informatie over jezelf te corrigeren.
  • Recht op verwijdering. Je hebt het recht om te verzoeken om verwijdering van je persoonsgegevens voor zover deze gegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. Let wel, omdat Klarna een bank is hebben we verplichtingen die verhinderen dat we bepaalde persoonsgegevens meteen verwijderen. Deze verplichtingen vloeien voort uit accountancy- en belastingwetten, bankregelgeving, regelgeving tegen witwassen en financieren van terrorisme, alsook consumentenwetten. In dat geval zullen we de betreffende gegevens voor gebruik blokkeren.
  • Recht om een klacht in te dienen. Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende instantie.

Voor een aantal specifieke functies heeft Klarna jou de mogelijkheid geboden om je daarvoor af te melden (opt-out). Wij zullen je individuele keuze altijd respecteren.

 

Hoe zit het met cookies en dergelijke volgtechnologieën?

We maken gebruik van cookies en dergelijke technologieën om je een op maat gemaakte en goed werkende online ervaring te bieden. Lees onze cookieverklaring voor gedetailleerde informatie over hoe Klarna cookies en dergelijke technologieën gebruikt.

 

Update van deze Privacy Statement als gevolg van verbetering van onze Diensten

We werken voortdurend aan de verbetering van ons aanbod, zodat jij een nog vlottere gebruikerservaring kan krijgen. Dit omvat zowel veranderingen in bestaande diensten als nieuwe diensten. Daarom is het belangrijk dat je deze Privacy Statement leest elke keer dat je een Klarna Dienst gebruikt, aangezien de verwerking van persoonsgegevens kan verschillen van de vorige keer.

 

Zo kun je ons bereiken.

Klarna Bank AB (publ) is geregistreerd in het Zweedse handelsregister onder registratienummer 556737-0431 met hoofdvestiging aan de Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden.

Klarna heeft een functionaris voor de gegevensbescherming en een privacy team; een toegewijd team van specialisten op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens. We nemen de bescherming van persoonsgegevens serieus en hebben daarom ook een team binnen onze klantenservice dat zich bezighoudt met de bescherming van persoonsgegevens. Je kunt Klarna’s privacy teams bereiken via dataprotectie@klarna.nl.

Klarna Bank AB (publ) is de verantwoordelijke entiteit voor het verwerken van je persoonsgegevens zoals hierboven beschreven. Het verwerken van persoonsgegevens door Klarna Bank AB (publ) valt onder Zweedse regelgeving voor bescherming van persoonsgegevens.

Surf naar www.Klarna.com voor meer informatie over Klarna.

 

 

Deze Privacy Statement is voor het laatst op 21 mei 2018 gewijzigd.